Behind The Scene!

20080327

Tak Minat Nak Tahulah!

Kuala Lumpur, March 27th, 2008 (Thu) -- Jadi wartawan, tidak semestinya semua benda kita tahu, walaupun kita belajar benda baru hampir setiap hari dan kita berjumpa dengan bermacam jenis orang.

Salah tanggapan ramai kalau mengatakan, "Kaukan wartawan, takkanlah kau tak tahu artis tu dah cerai..."

OMG! Maaf ya! saya bukan wartawan hiburan.

Wartawan hari ini, bukan macam wartawan zaman perang dulu. Tiada cerita atau berita selain perjuangan menuntut merdeka, pertempuran antara penjajah dengan rakyat tempatan, pertelagahan parti dan rakyat atau kejadian-kejadian yang bersangkut-puat dengan zaman itu.

Wartawan hari ini, ada fokus masing-masing dan ada bidang masing-masing meskipun konsep 'perlu tahu banyak perkara' itu tetap ada.

Saya sendiri kadang-kadang dihujani dengan soalan-soalan yang saya sendiri kurang minat nak tahu. Jadi apa yang boleh saya buat melainkan senyum dan senyum lagi.

4 comments:

Anonymous said...

kiranya senyum tu bagus la...dr buat bodoh..atau buat taktau..dr taktau tapi buat2 tau...Chaiyoo..kiff..

:)
liza

SS said...

yep... i totally understand... it's hard when ppl think that we are a "know-it-all" lol.

amat albab said...

kalau ko tahu semua zul..sure aku panggil ko walking encyclopeadia...wakakakaka apa-apa pun bile mau lepak?Jum makan cucur ikan bilis kat Naili's Uptown..

Projetor said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Projetores, I hope you enjoy. The address is http://projetor-brasil.blogspot.com. A hug.