Behind The Scene!

20080124

Sharlinie Lah Pulak!

PETALING JAYA, January 21st, 2008 (Tue) -- Sejak kebelakangan ini, saya banyak habiskan masa 'standby' untuk sebarang kejadian jenayah di sekitar lembah Klang (jangan tanya saya standby di mana) yang pasti saya jarang berada di pejabat.
Kes Sharlinie, 5, yang hilang itu saya serahkan kepada seorang petugas baru -- yang baru diserapkan selepas menamatkan praktikalnya di tempat saya bekerja. Nampaknya ringan sikit kerja saya. Dan saya tidak pernah ambil tahu pasal kes itu memandangkan saya sibuk menguruskan waktu standby saya :).

Tapi, hari ini saya kena take-over kes itu, memandangkan si Vinot cuti Thaipusam. Nampak gayanya saya kenalah bangun jam 5 pagi untuk mengikut operasi mencari Sharlinie dari rumah ke rumah di sekitar Petaling Jaya.

Nak dijadikan cerita, saya sudah mengenakan baju kemeja dan slack subuh-subuh itu memandangkan hari ini saya ada mesyuarat, tapi malangnya operasi mencari Sharlinie meredah ke kawasan rumah kongsi, rumah setinggan dengan melalui kawasan berlecak dan tempat pembuangan sampah.


Kasut jangan ceritalah lepas itu, berlumpur!

Operasi mencari pagi-pagi buta itu begitu meriah, selain dengan penyertaan wartawan yang sentiasa memeriahkan crime scene ia turut dimeriahkan dengan warga rumah kongsi yang ditahan selain pemantauan dari udara dengan helikopter oleh Unit Udara PDRM. Pokoknya meriahkan suasana dengan deru ejin helikopter semua.


Daripada duduk tidak ada apa nak buat, ini antara hasil gatal tangan saya bermain dengan Canon IXUS milik saya.

5 comments:

Anonymous said...

hurm..sekurang2nya, apabila terpaksa menggantikan teman sepejabat, sempat juga u amik gambar2 ek...

Kifli Bujang said...

hehe biasalah, i memang minat snapy-snapy ni!

Anonymous said...

Hurm, after the late nurin. Now it's the poor sharlinie plak. Be proud that u're a part or those that's trying hard to look for her whereabout. It's not easy, tapi, menolong insan/orang lain kan benda bagus. :)

MOLY said...

nice shot ...
;)

Kifli Bujang said...

To Lily Lulu,
Thanks alot, saja sukat2.