Behind The Scene!

20071003

Wanted and Unwanted! (edited)

BUKIT AMAN (Kuala Lumpur), October 2nd, 2007 (Tue) -- Hari ini Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Persekutuan, Datuk Christopher Wan Soo Kee memanggil semua media untuk diberi taklimat khas berhubung perkembangan kes Nurin Jazlin Jazimin.

Selepas membebaskan empat lelaki yang ditahan sebelum ini kerana dikatakan tiada kaitan dalam kes ini, kini polis sedang mengesan dua lagi suspek baru. Mereka adalah seperti photo-fit yang diedarkan pihak polis:



ORANG YANG DIKEHENDAKI / WANTED

Berumur lingkungan 35-40 tahun, ketinggian 168cm, dia dikatakan mencari bilik sewa di sekitar Bangsar untuk dirinya dan anak perempuannya. Dia dipercayai beberapa dilihat di kawasan Bangsar semasa Nurin dilaporkan hilang. Polis percaya lelaki ini boleh membantu siasatan mereka.


ORANG YANG DIKEHENDAKI / WANTED

Berumur 20an, ketinggian 153cm, rambut lurus paras bahu, imejnya dikesan di dalam rakaman CCTV yang diperolehi di kawasan berhampiran mayat Nurin ditemui di Petaling Jaya Utama pada petang Ahad 16 September 2007 lalu. Ketika itu dia memakai baju merah berseluar jeans dan berada berhampiran beg sukan berjenama Diadora yang memuatkan mayat Nurin.




Kepada semua bloggers dan pembaca blog, sekiranya ada mempunyai sebarang maklumat mengenai kedua-dua suspek ini, sila hubungi ASP Low Pei Pei di talian 019-3577 008.

16 comments:

Anonymous said...

abg wartawan/pembaca berita, photo fit la bukan feed. lapar ke posa2 nie....

kazardijam

Rush Murad said...

A very excellent effort!!!!! kalau semua blogger kat Malaysia ni bersepakat menyiarkan pic suspek pembunuh ni, alangkah baiknya........

Anonymous said...

iam here..

ok yes we will..i will help to sebarkan around...

sama2lah kita berusaha untuk ..memastikan mereka2 ini mendapat hukuman yang setimpalnya....

** cuma saspek tu "memakai" yea..bukan memaki baju merah ..

liza :)

Kifli Bujang said...

To Kazardijam & Liza:
Maaflah banyak typo ditulis dalam keadaan tergesa-gesa sbb nak pastikan i punya siaran lagi advance sebelum paper mainstream diprint heheh.

To Rush:
I bantu pihak polis carik suspek je, memudahkah siasatan mereka. emm lama tak nampak?

Anonymous said...

ya ni dia ..marilah semua rakyat malaysia agar bersama-sama bersatu tenaga untuk menangkap penjenayah yang paling kejam ni...memang bukan manusia..selayaknya digelar "binantang"...manusia yang bertopengkan syaitan dan iblis...

dan hukuman nya ialah kita reramai ikat kat pokok then kita seluruh rakyat malaysia kasi rejam sama batu yang paling besar biar dia "mampusss"...tersiksa...

ee..gerammmmm

Anonymous said...

malaysia boleh! malaysia boleh!malaysia boleh! Boleh Boleh Boleh

Kifli Bujang said...

To Eliey:
Ayoo kita belum tahu lagi dia bersalah atau tidak. Dia diperlukan untuk membantu siasatan je, mana tahu dia ada maklumat yang boleh menangkap penjenayah sebenar? so dont pre-judge ok.

To PMM:
Mestilah boleh...

Anonymous said...

harap2 kes ini dapat disiasat dan diselesaikan dengan seadil-adilnya.hukuman setimpal yang telah dicipta oleh manusia mungkin akan sedikit sebanyak "menakutkan" manusia lain yang cuba jadi "binatang".Tetapi yang paling kita kena takut ialah hukuman Allah SWT yang sememangnya yang Maha Adil.

kazardijam

Anonymous said...

yea..betul...hukuman Allah SWT memang MAHA ADIL....bukan Kat Akhirat je kat DUNIA pun dah nampak....Amiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnn

memang sedih kalau org yang buat salah tak kene hukuman yang setimpalnya...binatang2 dan binatang...Malaysia memang BOLEH!!!!!!kan kifli kan?kan?? Kan??


liza:(

Anonymous said...

mmg malaysia semuanya boleh!

Xis said...
This comment has been removed by the author.
Xis said...

Kifli
leave me your email/contact no in my blog comment.. I will not post it. Wonder if tomorrow is a good day for iftar..

Anonymous said...

kiiifffffff,
my best wishes to you always. mungkin c dona, dona, zaman sekarang pun nak bg you wish yang sama.
i need your report (in malay) on my desk soonest...

kazaranod

Kifli Bujang said...

To Kazaranod:
Oh Gosh! you guys...please stop it!

Anonymous said...

bye......

Anonymous said...

Hey baby,

Its been so long. Thought of meeting up with you sometime in Raya month.

If you are still using the same digits I have in my phone, i will call you and we'll meet up. Miss you....

You're most welcomed to my crib as well:).

-Teeja