Behind The Scene!

20070718

Rubbish!

PETALING JAYA, July 14th, 2007 (Saturday)“Stop talking rubbish! Imagination you liar sangat!”

Itu kata-kata yang saya terima daripada pihak yang sewajarnya menerima pendedahan yang saya buat itu dengan rasa syukur.

Namun, saya tetap senyum – senyum puas! Kerana saya tahu semua pendedahan yang saya buat itu berasas, cuma pihak yang sebenarnya menjadi mangsa itu tidak dapat menerima keadaan.

Hampir sebulan sejak 06/06/07 saya bekerja keras untuk mendapatkan maklumat lengkap, siapa sebenarnya terlibat? bagaimana perkara itu boleh berlaku? sejauh mana ia boleh pergi? siapa tipu siapa? dan siapa jadi mangsa -- semua persoalan ini perlu dijawab dan kerana itu saya tidak cukup tidur untuk membuat penyelidikan sendiri.
Barangkali saya hanya seorang wartawan ‘cabuk’, bagaimanapun sebagai wartawan kami tetap membuat penelitian, penilaian, penyiasatan (kalau tidak keterlaluan) dan pendedahan untuk kebaikan bersama.
Terima kasih kepada sumber-sumber di Bukit Aman dan pihak-pihak lain yang membantu mengumpul semua maklumat pencarian saya itu. Ada baiknya juga jadi wartawan, ada contact ada access.
Selepas mengumpul semua maklumat itu, saya rasa inilah harinya pendedahan dibuat -- walaupun pendedahan yang saya buat itu dianggap rubbish, namun saya tetap menarik nafas lega dan laugh out loud.

p/s: Apa lagi yang boleh saya lakukan, jika pendedahan yang dibuat tidak boleh diterima oleh pihak yang menjadi mangsa itu sendiri?

7 comments:

Anonymous said...

erm..ok....u r crazy..

Kifli Bujang said...

Crazy for the right thing. Looking for the truth!

Remy I. said...

stand up for what you did. if it's for a good cause, be proud! and the hell with what other people say as long as you believe in what you do!

Anonymous said...

teruskan panglimo....
kalau di baghdad dulu main dgn peluru bersimpang siur....takat air liur takut apa..habis kuat mercik je. boleh lap dan cuci dgn facial foam

blurlife said...
This comment has been removed by the author.
Fizz Zaquan said...

kiff...kita perlu berusaha dalam mencari bahan2 untuk mencari kebenaran...gudluck & take care ok~!

abang zi said...

Bila kita tlh mmilih gelanggang kewartawanan, bermakna kita tlh brsedia sebarang kemungkinan.Teruskan.