Behind The Scene!

20070902

Altantuya Kembali

Shah Alam, September 3rd. 2007 (Mon) -- Selepas beberapa minggu berehat, perbicaraan kes pembunuhan wanita rakyat Mongolia, Altantuya Shaariibuu kembali bersambung.
Maka, saya akan kembali semula menyambung tugas berulang-alik ke Mahkamah Tinggi Shah Alam, mengadap muka-muka peguam yang lebih popular dari wajah hakim yang mengadili kes itu, menyambung semula sembang-sembang dengan rakan wartawan dari media lain yang tergantung sejak lebih dua minggu lalu.
Ada juga seorang rakan wartawan yang turut membuat liputan kes ini mengambil kesempatan melansungkan perkahwinan semepena cuti sekolah yang lalu.
Saya sendiri mengambil terlalu banyak cuti, ke Kuching, ke Kelantan dan ke Singapura.
Cakap-cakap orang diluar -- menjangkakan perbicaraan ini akan bersambung tidak lama, kerana mereka mendakwa sudah dapat membaca apa verdict-nya, bagi saya sendiri yang mengikut kes itu sejak awal, belum pernah berani membayangkan sebarang kemungkinan kerana perbicaraan masih berjalan.
Semoga sesi kali ini akan menjadi lebih hangat dan menggemparkan kerana dengan itu barulah tugas kami rasa lebih dihargai apabila bahan berita yang hangat dan menggemparkan itu akan kembali tesiar di muka depan akhbar atau blok pertama dalam berita tv.

10 comments:

Anonymous said...

Yah bermula semula kisah Altantuya

Anonymous said...

hmmm hakim, peguam dan reporter masuk jel..yang lainnya acquitted! thats the verdict

Eone said...

Thanx for dropping by..I am sure interesting to hear "sok sek sok sek " from our back people making their own judgement conclusion and verdict :)

Anonymous said...

hurm, dah lama tak dgr cite altantuya ni....
Selamat kembali bertugas ke mahkamah shah alam...hahah

iha :)

Anonymous said...

semoga berjaya merepotkan sesuatu yang sahih dan benar kepada rakyat jelata!!!!!!! :D

HIDUP Kifli!!


Liza :)

Xis said...

Kifli
hmm... I agree with you.. those lawyers are most popular than the judge himself... anyway.. wonder how many more weeks do we have read the news on this case?

Kazardijam said...

stalker...stalker....stalker....

Kifli Bujang said...

To P*** Miang Nyer and Kazardijam-the Cousin:

Both of you are jelous.

To Eone:
But be extra careful to discuss bout this issue, you can be charged for contemn of court.

To Iha:
Sampai jelak orang baca story Altantuya kat paper.

To Liza:
I sentiasa laporkan perkara yang benar kepada semua, tapi saya tetap berpegang pada istilah selfsencorship for our own good. That's my responsiblity.

To Xis:
I personaly have no idea, when its gonna be end. Mual dah ker baca?

Anonymous said...

jeles? about what? with whom? swwety, you know i have almost everything and thats including you! kah kah kah. but wat don and me were discussing is rather serious....we are slightly older and wiser than you as we ate more salt lah!

-kazardijam-

Anonymous said...

Ala Kassim aku takde kena mengena dalam nie citer tau... apa yg nak aku jeleskan???