Behind The Scene!

20080211

SPIN

Kuala Lumpur, February 11th, 2008 (Mon) -- Perkataan itu semakin popular di kalangan kami. Sebelum ini saya tidak pernah ambil pusing dengan soal 'spin'. Kumpulan Spin... saya pernah dengarlah.
Apa yang menariknya pasal 'spin'?
Dalam mesyuarat editorial baru-baru ini, bos saya kata,
"Mulai hari ini, kita kena buat story spin, sebab kita akan running 24-7 lepas ini, kalau tak spin susahlah,"
"Nak spin macam mana?" ada yang bertanya.
"Satu assignment yang kita pergi, kita tulis story dari semua sudut, aspek, kita ulas cerita itu habis-habisan," kata bos saya.
"Ooo..," semua terlongo. Maksudnya kena tulis lebih banyak daripada biasalah ini. Kena gali sesuatu berita itu cukup-cukup.
Dan, ironinya hari ini saya kena buat satu berita yang memerlukan saya 'spin'. Cerita mengenai program pengendalian dan penggunaan senjata Colt M-16 oleh pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN), jadi saya kena kaji dari semua suduh.
Hahah! pening juga bila kena 'spin'kan?

4 comments:

Anonymous said...

aKu minat kumpulan SPIN!

Zoulkieflie said...

Spin,jangan tak spin..hehehe..

Kifli Bujang said...

Yah spin sampai pening!

Anonymous said...

ah... lychee spin i tahu lah... spin news ni... kang ngan i sekali terspin...spinning gasing... Spinnnnnnn....
~nanazari~